Cart 0
 
sergisadamos_hadjiadamos_metamorphosis_dream90x135cmmixedmedia.jpg
 
 
 
 
 

Ο Σέργης Χατζηαδάμος γεννήθηκε στην Νότια Αφρική το 1975. Ο πατέρας του Άντης Χατζηαδάμος ήταν ελληνοκύπριος γλύπτης και συγγραφέας και η μητέρα του η Jennyfer Lyn Tompson, ραδιογράφος ακτινολόγος. Η οικογένεια μετακόμισε πίσω στην Κύπρο το 1980 και ζει έκτοτε εκεί.

Στα 15 του κάνει τα πρώτα του βήματα στην τέχνη μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του.

Το 1994,  μετακόμισε στην Αθήνα όπου παρακολουθήσε μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήρι του Νικόλαου Στέφου για 3 χρόνια. Το 2001, αποφοιτήσε από το κολλέγιο Campus Art and Science (Αθήνα)  με πτυχίο στις γραφικές τέχνες.

Το 2003, επέστρεψε στην Κύπρο για να παρουσιάσει την πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί Γκλόρια στην Λευκωσία, με τίτλο «Βικτώρια - Κηφισιά». Η έκθεση μεταφέθηκε στο ξενοδοχείο Άζια στην Πάφο. Στο κοινό παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά έργα τυπωμένα με την μέθοδο των Giclee Prints πάνω σε καμβά.

Το 2007, δημιούργησε την δική του εταιρία στον χώρο της διαφήμισης και γραφικών τεχνών με την ονομασία Instant Ad, η οποία παραμένει και ως σήμερα ενεργή. Τον ίδιο χρόνο εξέδωσε το περιοδικό Beach News στην επαρχία Πάφου (52 τεύχη).

Το 2010, επιμελήθηκε την αναδρομική έκθεση του γλύπτη Άντη Χατζηαδάμου. Andy HadjiAdamos (1936-1990)

Το 2012, επιμελήθηκε την έκθεση φωτογραφίας του Μιχαλάκη Χαρίτου και εξέδωσε το βιβλίο «Λιμανάκι Κάτω Πάφου 1974». Paphos Harbour 1974

Το 2014, επιμελήθηκε την «Window Art» έκθεση με τον καλλιτέχνη Γιάννη Σακέλλη.

To 2017, Window Art την έκθεση «Επικίνδυνα Ταξίδια» για το ΠΑΦΟΣ2017, Πολιτιστική Προτεύουσα Ευρώπης 2017. Risky Travels (risky travels FB) Risky Travels_pigmalion

Το 2018, βραβεύθηκε στην Μπιενάλε Λάρνακας, Larnaca Biannale 2018, με αριστείο για το έργο του «Πάφου Ψυχές». 

Έχει λάβει μέρος σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις.

 
 

Finding a chair in the middle of nowhere is a sign for relaxation!

 

At the opening of my exhibition Metamorphosis with mr. Charalambos Bakirtzis and my son Andy.

 

Paphos Souls 2018

Photo Print

Larnaca Biennale 2018 was my first attempt to enter a international competition. I chose these three pictures, among many others, that have been stuck together by the humid store space these glass negative films were kept. The pattern created in most of the films has a continues appearance in most of the glass negative films I scan. It is a real live element that has grown through time rhythmically one can say.

The blending of the images are so balanced and meaningful that no better choice could have been made from any divine touch.

For the first picture we can translate friendship, childhood or just kids. We could talk about the backgrounds or even their fashions styles. The second one is more family orientated, the couples future is appearing and happiness could be captured. The third one has many more elements to talk about, such as the relationship of a conservative male figure with a young girl. The dress suit of the male figure that up today hasn’t changed in contrast with the youngs girls stye. The background showing a vase with flowers that just sits perfectly in the picture.

 

Βικτόρια = Κηφισίας

2003

Το 1997 γράφτηκα στο Κολέγιο Campus Art and Science στην Αθήνα, το οποίο έδρευε στην Κηφισιά. Μία ώρα από το κέντρο της Αθήνας όπου διέμενα εγώ. Τη διαδρομή Βικτόρια Κηφισίας την έκανα με το ηλεκτρικό κάθε μέρα. Έπαιρνε μια ώρα να πας και μια να γυρίσεις.

Στη διαδρομή αυτή ήρθα σε επαφή με πάρα πολές άγνωστες φάτσες, φάτσες που άλλαζαν κάθε μέρα, φάτσες που εκπροσωπούσαν εντελώς διαφορετικούς ρόλους και στόχους, αλλά που η καθημερινότητα τους ένωσε μαζί και εκπέμπαν την ίδια ενέργεια, μια λυπημένη ενέργεια, κούρασης και ανησυχίας.

Αυτές οι φάτσες, από ότι βλέπεται, εκπροσώπησαν την πρώτη μου ατομική έκθεση στη γκαλερί Γκλόρια, στη Λευκωσία το 2003, με τίτλο Βικτόρια Κηφισιά. Η έκθεση αυτή ήταν η πρώτη που έγινε στη Κύπρο και χρησιμοποίησε την καινούργια τεχνολογία των ηλεκτρονικών εκτυπώσεων.

 
 
 

Frustration

Mixed Media with Acrylic on Canvas. 50x70cm - 2003

 

Young Boy

Mixed Media with Acrylic on Canvas. 50x70cm - 2003

 

 

Dinoui

Acrylic on canvas

 

Passenger

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

Economics

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

 
 
sergisadamos_hadjiadamos_goodlooking.jpg

Good Looking

Mixed Media on Canvas. 40x60cm - 2003

 

Balancing

Mixed Media on Canvas. 30x50cm - 2003

 
 

Glenn

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

Happy Face

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

Me

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

Sliding Hernia Diafragmatica

Mixed Media on Canvas. 40x60cm - 2003

A lump of Thoughts

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

 
 

Mamas One

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

Mirror

Mixed Media on Canvas. 75x75cm - 2003

 

Teenager

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

Looking in the Future

Mixed Media on Canvas. 40x70cm - 2003

A thought I cant Forget

Mixed Media on Canvas. 50x70cm - 2003

 
 
 
 
 
 
 

Democracy

Mixed Media on Canvas 110x110cm

 

Dancing on the Edge

Mixed Media on Canvas 110x110cm

 
 

Squeezed

Mixed Media on Canvas 130x130cm

 
sergisadamos_hadjiadamos_destiny_myra.jpg

Corruption

Mixed Media on Canvas 110x190cm

 

Walk in the park

Mixed Media on Canvas 200x140cm

Five hamble faces

Mixed Media on Canvas 110x170cm

Untitled

Mixed Media on Canvas 30x60cm

 
 

Untitled

Mixed Media on Canvas 170x160cm

 

Brain Storiming

Mixed Media on Canvas 70x110cm

 
 
Lots of thoughtsMixed Media on Canvas 150x110cm

Lots of thoughts

Mixed Media on Canvas 150x110cm

Untitled

Mixed Media on Canvas 70x140cm

Three amigos and an entrance

Mixed Media on Canvas 50x70cm

 

Shapes

Mixed Media on Canvas 110x75cm

 

Who Knows

Mixed Media on Canvas 110x80cm

 
 

A Private moment of explosion

Mixed Media on Canvas 90x90cm

 
 
 
 
 
 

Σέργης Χατζηαδάμος: Metamorphosis

Επιμέλεια: δρ Κώστας Πράπογλου

 

Η ατομική έκθεση του Σέργη Χατζηαδάμου περιλαμβάνει νέα έργα που ισορροπούν ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, φέρνοντας στο προσκήνιο τον απόηχο του παρελθόντος και εισάγοντας τον θεατή σε έναν άγνωστο κόσμο περασμένων εποχών υπό το πρίσμα της σύγχρονης εικαστικής γλώσσας.

Η αφήγηση ξεκινά από το εντυπωσιακό αρχείο των γυάλινων αρνητικών πλακών που παρήγαγε ο φωτογράφος Σπύρος Χαρίτου (1901-91), οι οποίες αποθηκεύτηκαν και παρέμειναν ανέπαφες στο υπόγειο της οικίας του στην Πάφο για δεκαετίες. Πρόκειται για μια σημαντική συλλογή της δουλειάς του Χαρίτου, ο οποίος σήμερα παραμένει γνωστός ως ένας από τους πρώτους φωτογράφους των αρχών του 20ού αιώνα στην Πάφο. Το φωτογραφικό στούντιο που πρώτο άνοιξε το 1925 μετατράπηκε σε επίκεντρο καλλιτεχνικής δραστηριότητας εκείνης της εποχής.

Ο Χαρίτου απαθανάτιζε ακατάπαυστα τα πορτραίτα διαπρεπών προσωπικοτήτων αλλά και άλλων πολιτών με τις οικογένειές τους, ταυτόχρονα αναπτύσσοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για πτυχές της καθημερινής ζωής της πόλης όπως οι εθνικές επέτειοι, οι θρησκευτικές και τοπικές εορτές. Αφού έλαβε την άδεια από τους συγγενείς του να χρησιμοποιήσει το αρχείο με όποιον τρόπο επιθυμεί, ο Χατζηαδάμος επισκέφτηκε το υπόγειο για πρώτη φορά το 2006. Αυτό που αντίκρυσε ήταν μια χρονοκάψουλα που περιελάμβανε τον φωτογραφικό εξοπλισμό του Χαρίτου συνοδευόμενο από 1,653 χάρτινα κιβώτια που το καθένα περιείχε τουλάχιστον δέκα γυάλινα πλακίδια. 

Η υπερβολική υγρασία που προερχόταν από ένα υπόγειο υδάτινο πέρασμα χτισμένο την περίοδο της βρετανικής αποικιοκρατίας στο νησί, επιδείνωσε δραστικά την κατάσταση των περισσότερων αρνητικών, τα οποία υπήρξαν αδύνατον να αποκολληθούν ή να αναπαραχθούν από αυτά ολοκληρωμένες φωτογραφίες. Αρκετές προσπάθειες αποκατάστασής τους αποδείχτηκαν ανεπιτυχείς και σε υψηλό βαθμό ανεπαρκείς. Τότε, ο Χατζηαδάμος αντί να παραιτηθεί, αποφάσισε να αποκωδικοποιήσει οποιοδήποτε ίχνος παρέμεινε σε αυτά επεξεργάζοντάς τα σε σαρωτές (scanners) υψηλής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα υπήρξαν πρωτοφανή και παντελώς απροσδόκητα. Ένας ολόκληρος νέος κόσμος αναδύθηκε στην επιφάνεια με αλλοιωμένες και εξαρθρωμένες ανθρώπινες σιλουέτες, συχνά δίχως μέλη και με παραμορφωμένα χαρακτηριστικά προσώπου, ενώ άλλες φορές αυτά εμφανίζονται συγχωνευμένα το ένα με το άλλο δημιουργώντας πολυσύνθετες και πολυεπίπεδες αφηγήσεις.

Η δημιουργία μιας νέας σειράς εικόνων με ένα ολοκληρωτικά απροσδόκητο αποτέλεσμα αποτέλεσε το εφαλτήριο του οπτικού λεξιλογίου του Χατζηαδάμου. Μια τέτοια μεταμόρφωση υπό μεταφορική και κυριολεκτική έννοια δίνει έμφαση στην ευθραυστότητα του αυθεντικού υλικού που βρισκόταν σε συνθήκη νάρκης. Με το πέρασμα του χρόνου, τα στοιχεία της μνήμης και ταυτότητας αναπόφευκτα αλλάζουν ή ξεχνιούνται. Το πρώτο σώμα δουλειάς του Χατζηαδάμου που εμπνεύστηκε από το αρχείο του Χαρίτου υπήρξε ένα τρίπτυχο με τίτλο Πάφου Ψυχές. Παρουσιάστηκε στην πρώτη μπιενάλε της Λάρνακας το 2018 και διακρίθηκε με βραβείο.

Τα έργα που παρουσιάζονται στην παρούσα έκθεση ενσωματώνουν μια εκτενέστερη έρευνα στον συναρπαστικό κόσμο του Χαρίτου. Αποτελούνται από ένα αμάλγαμα εικόνων που σχολαστικά έχουν σκαναριστεί και εκτυπωθεί σε σύνθετο φύλλο αλουμινίου τονίζοντας έτσι την αντιπαράθεση υλικών ανάμεσα στην ευάλωτη φύση του γυάλινου πλακιδίου και της στιβαρής επιφάνειας που σήμερα είναι ευρέως διαδομένη για αρχειακή εκτύπωση και σταδιακά υιοθετείται ως ιδανικό μέσο στο πλαίσιο της πρακτικής διατήρησης εικόνων. Κάνοντας ένα βήμα παραπέρα, ο εικαστικός επιλέγει μια συγκεκριμένη σειρά φωτογραφιών και επεμβαίνει στην επιφάνειά τους προσεχτικά με την προσθήκη αδρών πινελιών, δημιουργώντας διάφορα επίπεδα στο πρόσωπο του αντικειμένου του με νέα επίστρωση ακρυλικού χρώματος. Εγκαθιδρύει τον επαναπροσδιορισμό του παρελθόντος μέσα από το πρίσμα μιας σύγχρονης ματιάς που αγέρωχα δηλώνει την αντίληψη του εφήμερου.

Παρόμοιες εικόνες θυμίζουν την πρακτική του damnantio memoriae (λατινικός όρος που σημαίνει διαγραφή της μνήμης) στους ρωμαϊκούς χρόνους όπου η μνήμη συγκεκριμένων ατόμων ακυρωνόταν και διαγραφόταν από την ιστορία μετά θάνατον με την απόσυρση του ονόματός τους από γραπτές αναφορές, ακόμα και την διαγραφή του προσώπου τους και την αντικατάσταση τους από άλλα πρόσωπα σε γλυπτά. Επίσης, μας παραπέμπουν στις κατεστραμμένες βυζαντινές τοιχογραφίες από τις οποίες οι κατακτητές σκόπιμα απέσυραν τα χαρακτηριστικά των προσώπων των πρωταγωνιστών σε αυτές, ενώ –σε ένα πιο σύγχρονο πλαίσιο– μας φέρνουν στο νου μεθόδους λογοκρισίας και αλλοίωσης  εικόνων με χρήση pixels από τα σημερινά μέσα μαζικής επικοινωνίας. Το τελικό αποτέλεσμα των φωτογραφιών είναι ένας συνδυασμός αινιγματικής παραδοξότητας και μιας ενδόμυχης παιχνιδιάρικης διάθεσης, εμποτισμένη από ένα αίσθημα σουρεαλιστικής ανατροπής.

Με σαφείς αναφορές σε ένα έντονο στοιχείο ανθρωποκεντρισμού, τα έργα του Χατζηαδάμου επωφελούνται συναισθηματικά το ένα από το άλλο. Είναι διασωθέντα κατάλοιπα από το παρελθόν που τελούν μια πράξη ισορροπίας ανάμεσα στην απατηλή και δυσνόητη φύση της μνήμης και σε νοήματα νοσταλγίας και απώλειας. Παράλληλα, ενεργοποιεί μια κοινωνική διασύνδεση και μια διιστορική προοπτική μεταξύ του θεατή, του περιβάλλοντος χώρου και του εικονιζόμενου ατόμου. Η αρχική εικόνα τώρα μετατρέπεται σε ένα δοχείο ποιητικού και φιλοσοφικού στοχασμού, ταυτόχρονα αγγίζοντας ιδέες που σχετίζονται με την αυτογνωσία και έναν οντολογικό ρεαλισμό.  

Η παρουσίαση κάποιων από τα αυθεντικά αρνητικά σε τραπέζι τύπου light box, εκπυρσοκροτεί έναν διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν δημιουργώντας μια διαδραστικότητα με τον θεατή, αντανακλώντας συνάμα τη δύναμη που έχει ο χρόνος να αλλάζει τα πάντα. Ξετυλίγεται μπροστά μας ως μια ταξινόμηση της ίδιας της ζωής ενστερνίζοντας τις αξίες και τα ίχνη της ύπαρξής και το αέναο ταξίδι της ψυχής μας.

Τα εγκαίνια θα τελέσει ο κ. Χαράλαμπος Μπακιρτζης, Διευθυντής Ίδρυμα Αναστάσιος Γ. Λεβέντης.  Director of the Foundation Anastasios G. Leventis.

Ομιλία του κ. Χαράλαμπου Μπακιρτζή στα εγκαίνια της έκθεσης Μεταμόρφωσις.

Σέργης Χατζηαδάμος, Μεταμόρφωσις, Annabelle Hotel, Κάτω Πάφος, 8/6/2019

 
 
 
 
 

Dreaming

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

90x140cm

 

Young girl with hat

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

90x140cm

 
 
 

Early love

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

80x120cm

 

Unexpected Guest

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

100x148cm

 
 

Family of four

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

90x135cm

 
 
 
 
 
 

Girl in Blue Thoughts,

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

80x120cm

 
 

First Posture

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

150x100cm

 

Five virgins and a teacher

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

100x150cm

 

Mr Perfect

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

100x150cm

 

Two Friends Joining In

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

85x135cm

 
 
 
Sisters with fake petspigment ink with acrylic painton cotton canvas90x140cm

Sisters with fake pets

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

90x140cm

 

The Boss

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

67x100cm

 

Strike a pose

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

90x143cm

 
 
 

Intervention

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

150x100cm

 

The Horse Rider

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

67x100cm

 

Traditional Dancer

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

67x100cm

 

Ready to go

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

90x135cm

 
 

Horse Rider with Tambourine

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

70x110cm

 

Two Friends and a Ghost

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

67x100cm

 
 
 

A vase with two smoking lutenats

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

100x67cm

 
 
 
 
 
 

Almost wiped out

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 

Almost wiped out

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 

Almost wiped out

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 
Unexpected Guestpigment ink with acrylic painton cotton canvas100x148cm

Unexpected Guest

pigment ink with acrylic paint

on cotton canvas

100x148cm

 

Almost wiped out

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 
 
 

Almost wiped out

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 
 
 
 
 
 

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 
 
 

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

Headless

Giclee Prints (or) Printed on aluminium sheet

2019

 
 

Memories of a lifetime in an open view. Installation.

Director Charalambos Charalambous

Athinoula Charalambidou, Andreas Charalambides and Michalakis Haritou.

 

Michalakis Haritou unfolding paintings for the exhibition.

A light box that presents original negative plates.

My mom Jenny Hadjiadamou

Curator Dr. Costas Prapoglou

Mr. Charalambos Bakirtzis, Director of the Anastasios G. Leventis Foundation.